Audyt polega na przeprowadzeniu badania procesów zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie w oparciu o zestandaryzowany kwestionariusz, którego kształt był latami współtworzony i udoskonalany przez międzynarodowe grono specjalistów z zakresu stymulowania i oceny innowacyjności.
Kultura innowacyjności jest ważna, ponieważ bez niej ciężko jest wdrażać i utrzymywać proaktywne i innowacyjne podejście do wzrostu firmy.
Ważne jest, by firma rozumiała wszystkie aspekty biznesu oraz to, jak wpływają one na wyniki działalności.
Dla firmy ważne jest posiadanie jasnej wizji wzrostu i optymalnego wykorzystania posiadanych zasobów w celu maksymalizacji zysku.
Ważne jest, aby przedsiębiorstwo posiadało strukturę pozwalającą na osiągnięcie jego strategicznych celów.
Firma musi posiadać wystarczające zasoby finansowe, jak również umiejętność osiągania celów, identyfikowania i uzupełniania braków oraz adekwatną bazę kompetencji.
Niezwykle ważne jest nadanie struktury procesowi innowacji i umożliwienie ewaluacji uzyskanych wyników w odpowiednim czasie.
Po przeprowadzeniu bezpłatnego audytu przygotowujemy raport oraz dokonujemy analizy sytuacji firmy poprzez porównanie jej wyników ze średnimi oraz najlepszymi wynikami uzyskanymi przez wybrane przez firmę grupy odniesienia (np. firmy o podobnej do niej wielkości, z tego samego kraju, czy z tej samej branży).